En dag i skogen

Idag har jag, mina kollegor och alla nior varit på utflykt i skogen, eller skog och skog vet inte om jag riktigt vill kalla det skog men i sthlms mått mätt så kanske det var det. Vi tog tuben till björkhagen sedan bar det av för en tur efter sörmlandsleden. Det började med rätt lätt vandring efter en golfbana och redan här började eleverna klaga att det var för varmt och att det var trist att gå. Blev inte mycket bättre när vi kom in i skogen. Efter en och en halv timmes promenad kom vi fram till en sjö omgiven av klippor. Det blev ett mycket mysigt ställe att käka lunch vilket vi även gjorde. Jag avnjöt mina smörgåsar och juice medan jag påpekade till eleverna att man inte får slänga skräp i naturen utan måste plocka upp allt.

Efter lunchen i solen bar det av mot nästa destination. Jag gick sist av alla för att hålla koll på att alla hängde med och att ingen blev kvarlämnad. Halkade dock en bit efter de andra eftersom vi hade några tjejer med skavsår och skor som gick upp hela tiden. Trots att vi kom en bit efter var vi bland de första som kom till sjö nummer 2. Detta pga att nästan alla utom den första gruppen samt min hade gått fel. Kändes bra att vara den som inte följde karta som kom rätt. Vid sjö nummer 2 avnjöt vi bullar och lite bad för de som ville innan vi begav oss hem. Allt som allt promenerade vi i 4 timmar så nu är man rätt mör i benen. Är mycket glad att jag valde att gå i mina löpardojjor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0