9.69

Såg nyss 100 metersfinalen på OS, och det var någonting över det vanliga. Usain Bolt utklassade alla i finalen och vann på otroliga 9.69. Inte nog med det så sprang han inte fullt hela vägen utan började fira guldet de sista 15-20 meterna. Måste säga att det känns bra att få uppleva något sånt under min tid här på jorden. Nu undrar ju alla hur snabbt han kunnat springa om han sprungit för fullt hela vägen, men det spelar ingen roll. Han kan slå rekordet på nån gala senare och tjäna X antal miljoner för det... Han har ju även chansen att ta ett rekord som alla trodde var omöjligt, nämligen det på 200 meter som egentligen är den distansen som han springer.

Jag vill även ge en stående ovation för svenska dubbelparet Aspelin och Johansson. De förlorade iof finalen, men semifinalen var nånting utöver det man brukar se. 19-17 i skiljeset säger det mesta. Sen ska jag även tacka SVT som streamar sina sändningar på nätet så jag kunde se matchen under min datautbildning igår. Det gjorde utbildning i hur Vista och office 2007 funkar lite mer spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0