080808 ett datum som firades.



Det var stor fest i Sthlm igår när 08 dagen firades med pompa och ståt. Festivalen som gick under namnet go08 firades i hela staden från söder till norr. På dagen kunde man äta frukost i globen, få en gratis 08 kringla på tunnelbanan och se artister i kungsan. Jag började mitt firande med att shoppa under dagen i regnet. Gjorde nästan slut på mina presentkort och kom hem med ett par nya jeans från carlings, en tröja och en skjorta från HM. Jag inhandlade även ett paraply eftersom jag glömde mitt i Piteå och de senaste dagarna har man verkligen behövt ett.

Sedan på kvällen begav jag mig till Medis och lyssnade på ett band som jag glömt bort namnet på. Efter det bar det av till stureplan som kvällen till ära förvandlats till ett enda stort dansgolv för 50 000 personer. Dock var det inte så jätte skoj där, mycket folk och otrolig trängsel som gjorde att det tog väldigt lång tid att transportera sig från en plats till en annan. Trängseln ledde också till att det blev ett och annat bråk som jag fick bevittna med egna ögon. Som tur var vakterna snabbt framme och styrde upp det hela. Kvällen avslutades med att jag tog t-banan hem vid 2.30 tiden. Väl hemma slog jag på tvn kollade på OS basket och tillslut somnade jag på soffan. Överlag en helt okej dag. Och vem skulle kunna tro att en enkel norrbottning skulle spendera en utekväll på stureplan, inte jag iaf ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0