Sthlm, nya Piteå???

Livet i sthlm fortsätter sin gila gång. Dagar fyllda med arbete och många skratt i peronalrummet avlöser varandra. Måste säga att jag verkligen trivs på mitt nya jobb. Ungarna sköter sig bra och mina kollegor är verkligen trevliga. Som vanligt var vi ute och tog en öl på fredag efter jobbet. Efter det drog jag och min kollega micke hem till honom och tog oss några groggar. Verkar som att groggen är väldigt vanlig här nere i sthlm. Hemma hade man tagit sig en öl. Dock kom vi fram till att man aldrig ska blanda en grogg på gammalt virke, mycket sprit smak i den.

Efter lite groggande så mötte vi upp två andra kollegor på stan och drog till ett ställe som hette golden hits. Ett mycket trevligt ställe måste jag säga. Där spelade de schlagermusik på ena dansgolvet och 80-tals musik på det andra. Jag vandrade mellan de två olika. Många öl dracks ute och sen promenerade vi i gänget till ett kebabställe där vi avnjöt en god nattmåltid.

Fast på vägen till maten upptäckte jag att mon sociala sida kan vara farlig för mig i sthlm. Jag gick och pratade med ett annat gäng bakom mina kollegor, och när jag sa hej hej till det gänget märkte jag att mitt gäng var som bortblåsta. Jag titta runt några gånger och märkte att jag var helt ensam. OMFG! tänkte jag och tog snabbt upp telefonen och ringde micke. På tredje försöket svarade han. Men när han frågade var jag var så svarade jag ärligt "jag har inte en jävla aning om var jag är, jag står typ på olofs Palmes gata" han frågade då "åt vilket håll från där du står är sveavägen" mit svar var då "??????????". Men som tur var visade det sig att de bara var runt hörnet.

Sen nu i veckan var Ola på snabb besök. På vår tur genom sthlm city lyckades vi under loppet av 1 timme träffa 3 stycken pitebor. Erik Karlsson först, sen Renis och sist Jim Ström. Hur stor sannolikhet är det att man gör det. Tror att hela Piteå har flytt till sthlm eller är det bara de vettiga kvar i stan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0