Pannkaka eller plättar???

Den eviga kampen går vidare. Heter det pannkaka eller plättar?? Då pratar jag inte om den som görs i ugnen för det kallar alla för pannkaka (ungspannkaka nere i söder) utan de som görs i stekpannan. Här nere så kallar man det för pannkaka medan vi i norr säger plättar.

Denna förvirring fick jag själv uppleva när jag gick till maten för att käka pannkaka. Vi som gått skola i piteå vet att när skolan serverar pannkaka så får man fett tjocka bitar som innehåller mycket deg. Här serverades plättar. Jag tänkte i protest slänga lite plättar i taket och skrika "Plättor rules pannkaka suger". Men jag sket i det och åt mina "pannkakor", de smakade faktiskt helt okej...

Länge leve plättan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0