Hösten?

Det är slutet av september och hösten står runt hörnet, eller har den kommit. Jag har rätt dålig koll på just hösten. Vinter och sommar är rätt enkla årstider att hålla reda på. Under vintern ligger tempen under noll grader och man får klä på sig lite mer kläder. På sommaren ligger tempen på över iaf 15 grader och man får klä av sig de tjocka kläderna man bar under vintern.

Men i skrivandets stund (har alltid velat använda det uttrycket) sitter jag i sthlm. Tror iaf att det är höst men när jag kollar ut genom fönstret lyser solen och det är 20 grader. Det är vad vi från de norra delarna av landet skulle kalla sommar.

Kommer bli en annorlunda höst och vinter. Hade man bott kvar i Luleå hade man vaknat varje morgon på hösten och kollat om första snön hade fallit. Men det lär jag inte göra här nere. Tror och har hört att de inte har så mycket snö, det är mest slask. Låter lite deprimerande. Jag är iof inte något stor älskare av snö, men det fyller sitt syfte och har man valt att bo i Sverige har man på något sätt kommit överens med tanke på att det faktiskt snöar och är kallt i landet. Man har faktiskt kommit upp i den åldern där man själv kan bestämma om man vill stanna i landet eller inte. Jag verkar ha gjort mitt beslut att stanna, fast ibland drömmer man sig bort till lite mer exotiska ställen.

Men som sagt solen skiner ute och jag går från jobbet i t-shirt. Det känns inte alls som höst för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0