Fuktigt värre!

Så nu var man inne på sin 7:e dag i storstaden Stockholm. Måste dock säga att när man bor i den lilla kommunen Sundbyberg så känns det inte riktigt som att man bor i en storstad. Rykten säger att det är Sveriges minsta kommun och efter ett antal promenader från min lägenhet via centrum till ICA Maxi som ligger i Solna är jag nästan benägen att hålla med. Trots storleken måste jag säga att jag aldrig varit med om så många matställen på så liten yta. Bakom varje gathörn vstöter man på en pizzeria, kina restaurang eller en bar. Har dock inte testat nån av dessa matställen utan bara tagit en burgare på Donken.

Som sagt har en vecka gått och det är nu bara 5 dagar kvar till jag börjar min första dag på det nya jobbet. Vad har då hänt under denna vecka. Jag skulle vilja säga inte så mycket, men det har faktiskt varit rätt händelserikt. Jag har klippt mig, vilket kanske inte var det mest spännande som hänt under detta sekel, men priset var låg och jag som en väldigt sparsam person njöt av det. Sedan har den kortare frisyren hjälp under dessa mycket varma dagar. Temperaturen har väldigt sällan nått under 25 grader under dagarna och på kvällarna kämpar den sig knappt under 20. Om inte det var nog så är nog detta den fuktigaste period jag varit med om sedan, hmmmm ja det e nog fan den fuktigaste perioden ever i mitt liv. Fick veta när jag såg nyheterna denna lördag att luftfuktigheten är som en varm dag i Thailand, jag hade det på känn att det var så men var mycket skönt att få det bekräftat. Så under dessa dagar har svetten runnit och man har kännt sig mindre fräsch, men tydligen ska åska komma imorrn vilket förhoppningsvis lättar upp luften lite.

Till sist ska jag berätta vad som mötte mig när jag kom hem efter att jag varit hos frisören (det var inte ett gråtande barn som ogillade min nya frisyr) utan det var massa folk som kollade upp i skyn. Jag kollade åt samma håll som de i hopp om att det var stålmannen de spanade efter. Men det var det inte. Det visade sig att det var en balkong i huset mitt emot mig som brann. jag skyndade mig upp till mitt rum där jag hade första parkett till dramat. Som tur var inte branden stor och brandmännen lyckades släcka den snabbt utan att den spred sig.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ser fram emot att följa ditt liv i sthlm.
Men seriöst, ska du inte ändra bloggbeskrivning till "En blogg om en engagerad norrbottning i Sthlm." ;)

2007-08-11 @ 23:30:29
URL: http://FunkyFrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0