Plötsligt händer det.....

Idag när jag skulle iväg och handla så tänkte jag vara lite wild and crazy genom att gå till hemköp istället för ica som brukar vara det normala valet. När jag kom in på hemköp kom jag på att det gått ett rykte om att de säljer palt där. Kände i samma tanke ett starkt sug efter stekt palt (exakt samma som wookad palt). Jag gick bort till disken som brukar ha sådana varor men till min besvikelse fanns ingen palt. 

Påväg från min misslyckade palt jakt påväg till brödet får jag syn på något som är minst lika norrlänskt som palt och lika svårt att hitta här nere i sthlm. På en kylhylla i en höjd som alla kan se står den där i all sin prakt. Vad undrar ni, en tub orientdressing svarar jag. Japp orientdressing, så mycket som jag klagat att det inte finns att hitta i sthlm och så hittar jag den på hemköp. Mat planerna ändrades och istället inhandlades förutom orientdressing även pitebröd, sallad och kebabkött. Nu i efterhand när jag ätit denna underbara måltid måste jag säga att jag är nöjd och ger hemköp ett plus i kanten för sitt val att ta in orientdressing.

Det som ska sägas såhär i slutet var att det var över mycket orientdressing kvar i hyllan, tydligen uppskattar inte sthlmarna denna ädla dressing lika mycket som vi norrlänningar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0