En gång i tiden...

gick jag på gymnasiet och hade en hemsida. Den var inte så speciellt snygg men jag har faktiskt länkat till hemsidan en gång på denna blogg. Nu tänkte jag lägga in mina underbara dikter som jag skrev på denna hemsida. Måste säga att jag var en mycket mogen och sofistikerad man under gymnasiet, borde kanske givit ut en diktsamling. Läs och njut...

Dikt 1:
En dag jag gick till stranden,
ville ligga och gäsa i sanden.
Vattnet var blått och stilla,
en oas är nog kanske en synvilla.
Min kompis Lasse är vegan,
han vågar inte gå på stan.
För om han gör det får han en smäll,
för han jobbar extra på shell.
Lasse är gode smart,
men hans hjärna tänker inte klart.
Lasse tror han är ihop med en tjej,
fast han vet inte att hon delar säng med mig....

Dikt 2:
Alla vet vem jag är,
jag är en kille och heter Per.
Min tjej är min ögonsten,
hon har ganska läckra ben.
Jag går på stan varje dag,
jag har spelat forboll i 17 lag.
Alla vill vara som mig,
utom kanske de som är gay....

Dikt 3:
Vilken väg ska man gå,
när man på ett ben kan stå.
Man känner sig lite cool,
att man slipper gå runt i kjol.
Folk som står i kö,
alltid är det nån som åker på spö.
Han får då till akuten fara,
tillsammans med sin då nyvunna kompisskara....

Dikt 4:
Varför finns det en pissoar,
varför har en del hockeyspelare inte suspensoar.
Varför har en del blommor i fickan,
varför halsar en del hela drickan.
Varför kan inte katter ta sig själv mat,
varför är en pappa enligt mamman alltid så lat.
Det är mycket att tänka på,
om vi alla bara kunde gå tillbaka till att vara små..

Dikt 5:
Alla sitter och hänger,
med benen de slänger.
Ingen vill spela fia med knuff,
Pelle är en stort bluff.
Han säger att han är bäst,
att han kan käka en hel häst.
Pelles mamma är en tant,
som man får vara med för en slant...

Dikt 6:
Sommarn är här,
och jag leker med Per.
Per är riktigt snäll,
hjäper mig hem när det blir kväll.
Vi brukar leka krig,
då måste jag kalla honom Stig...

Dikt 7:
Tomten fryser på taken,
i sängen ligger Kalle vaken.
Kalle har ingen bror,
men en näsa full av snor.
Tomten har frusit fast,
att röka är Kalles last.
Kalle är 8 år,
liten med rakat hår.
Kalles mor är en tant,
man får vara med henne för en liten slant....


Kommentarer
Postat av: Madde

Hahaha, your killing me! viker sig dubbel

2008-08-05 @ 02:09:58
URL: http://biianca.blogg.se/
Postat av: Caroline

HAHAHAHAHAHAHA! En på hundra Henrik, en på hundra. Du borde blivit poet.

2008-08-05 @ 09:58:07
URL: http://Carrisch.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Jag har läst dessa. Flera ggr om. Ändå slutar det alltid med att jag skrattar högt. Det är genialt, hör du det, geeenialt i all sin enkelhet!



Vi måste tonsätta detta. Måste! :D

2008-08-05 @ 12:21:45
URL: http://fredrikgranberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0