Vad har egentligen hänt???

Har inte skrivit ett inlägg nu på ett tag, mest för att jag funderat om det har hänt så mycket speciella grejjer. Det jag iaf kan konstatera som nybliven sthlmare är att de är väldigt intresserade av trafiken här i sthlm. Både på morgon nyheterna och på radio berättar de om trafiksituationen i stan. Fast iof är det lite mer bilar i farten här på mornarna än vad det var i Luleå, Fast köerna kunde bli rätt långa där med. Känner mig lite delaktig till dessa köer när jag varje morgon promenerar till jobbet. Då ska jag ta mig förbi en rodell med ett stoppljus. Så klart trycker jag på det och vandrar när det blir grönt. Får då en lite känsla av ondar blickar på mig av stressade sthlmare. I min lilla elaka hjärna tänker jag då "got you bitches".

Annars har jobbet rullat på som vanligt. Har börjat komma in mer och mer på skolan. Schyssta kollegor och fina kids, så jag har lite att klaga på. Sen måste jag återigen hylla fredagsölen som är ett trevligt sätt att avsluta en arbetsvecka på. Denna fredag drog vi efter ölen vidare till Micke på jobbet för att festa vidare lite. Från början var vi bara grabbar som drack lite drinkar och snackade skit. Sen joinade några av de kvinnliga lärarna gänget. Dock var det bara jag och Micke som var män nog att dra vidare ut på krogen. Vi gick till ett ställe som hette Engelen, ett najs ställe som kanske hade lite hög ålder för mig. Men skönt att bara sitta och hänga med polarna och träffa nya sköna människor.

Vill bara avsluta med att snart börjar heroes andra säsongen... Vad ni än gör missa inte det!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0