4 år sedan USA resan!

Snart är det 4 år sedan jag och 4 goda vänner tog flyget över atlanten till det stora landet i väster. Vi skulle dit för att göra vår slutpraktik på Hollywood Schoolhouse. Känns lite som det var igår. Resan över gick bra, men man lärde sig snabbt att det inte var någon idé att lägga ner passet i väskan eftersom de kollade det stup i kvarten. När vi kom fram så gick jag och Mikke enkelt genom passkontrollen medan de andra tre fick svara på frågor om vad de skulle göra i landet och hur mycket pengar de hade med sig. Micke fick även kommentaren efter att han meddelat att han hade 8000 dollar med dig att spendera "Spend your money wisely". Dock gjorde jag misstaget och lät Linda köra min väska på en vagn. Plötsligt blir vi stannade och en tullperson vill söka igenom den och se om vi smugglat in något, och när jag säger smugglat in något så snackar vi inte vapen, knark eller dylikt, utan mat.

Min väska var iaf clean och vi kunde gå vidare. På planet hade det serverats gratis alkohol men eftersom vi skulle bli mötta av skolans rektorer på flygplatsen hade vi nöjt oss med att dricka en var. Första kvällen var spännande,. Vi käkade på Burger King vilket inte var någon höjdare eftersom de i kassan talade noll engelska och ingen av oss snackade spanska. Men fetre lite pekande och viftande fick vi det vi ville ha. Vi fick oxå lära oss att ta supersize är som att äta för en hel familj.

Bästa matminnet kom när vi dag två på morgonen skulle leta efter ett ställe att käka frukost. Vi letade och letade och letade. Till slut gav vi upp och gick till ett mackställe som låg rätt nära där vi bodde. Stället hette Quiznoz (stavningsminnet är lite off). Jag måste här med säga att det var kanske den godaste mackan jag ätit i hela mitt liv. Det smälte i munnen för vatje tugga jag tog och när jag svalde var det som en lite orgasm i magen. Så här i efterhand kan jag fortfarande känna smaken av mackan och längtar så efter att få äta en sån igen.

Vi fick uppleva mycket under våra 2 månader i LA. Vi fick vara med om rättegångar (satt i jurynstolarna och kollade på när andra fick sin dom), åka med polisen, se VM final i fotboll, vara och se live tv spelas in, träffa kändisar, shoppa mycket skit, åka extremt många berg och dal banor och mycket mycket mer.

De två sista veckorna vi spenderade i USA åkte vi ut på en road trip. Första dagen skulle vi åka till Grand Canyon vilket gick helt fel fritt. Det är väldigt lätt att hitta vägen i USA eftersom alla vägar är bra utmärkta. Tog väl runt 9 timmar att ta sig till Grand Canyon. Där sov vi i bilen och vaknade upp nästan morgon 05.30 för att se soluppgången. Det var minusgrader och alla vi frös som bara den. Hade tidigare spenderat resan i plus 30 så ni förstår kontrasterna. Efter det bar det av mot Las vegas. På den strcäkan som oxå tog drygt 9 timmar hann vi med Hoover Damm och att bli stoppade av polisen. Vi körde 160 på 90 väg, vi kom undan med en varning.

Vegas var skoj men vi var trötta och sov bort mycket av tiden. Men vi hann spela lite och se på alla ljusen. Sen avsluta vi vår road trip i sna francisco som var en mysig stad.



Bild 1: Basketspelare i solnedgången Venice Beach
Bild 2: Micke bakom en palm
Bild 3: Kollar busstiderna, rätt onödigt eftersom de strejkade just då



Bild 4: Strandbus
Bild 5: Ett av alla hotellen i LV
Bild 6: Grand Canyon



Bild 7: Erika och jag värmer varandra vid Canyon
Bild 8: VM final Sverige-Tyskland
Bild 9: Vårt hostel där vi bodde första 2 veckorna



Bild 10: Laker girls
Bild 11: Capitol records
Bild 12: Kids på skolan under halloween, han längst till väsnter är Bob Marleys barnbarn




 Bild 13: Jag och Micke vid Hoover Dam
Bild 14: Rodeo Drive
Bild 15: Mitch Buccanan???



Bild 16: Jag med hela världen i min hand
Bild 17: Jag gör the running man
Bild 18: Skolan vi besökte




Bild 19: Jag lite sminkad
Bild 20: Hollywood Highland, köpcenter
Bild 21: Utanför universal studios




Bild 22: Jamie vår room-mate
Bild 23: Ray vår room-mate
Bild 24: Erika i ett av klassrummen på skolan




Bild 25: Hoover dam
Bild 26: Micke kör dressman looken
Bild 27: Mikke pumpar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0