Snart höstlov

Tiden går fort. Jag vet det är en extrem klysha men man kan bara konstatera det. Kändes som jag nyss började ett nytt jobb här i sthlm och snart har halva terminen gått. Hösten har kommit och vädret är mer ostabilt än vanligt. På lovet blir dett åka en trip upp till piteå och besäka nära och kära.

Det var planerat att bli den enda resan upp till Piteå innan det långa jullovet. Men blir en till sväng upp till norr den 19 okt då jag ska upp och gå på min morfars begravning. Visst det är tråkigt att morfar har dött, men han har varit sjuk en längre tid och såhär på slutet har inte hans liv varit en enda väntan på att få vila. Han fick somna in lugnt och stilla utan de smärtor som har plågat han den sista tiden. Det gör att man kan vara glad att han äntligen får vila och hoppas han kommit till ett bättre ställe nu. Samtidigt har jag i mitt liv haft tur eftersom detta är den första begravningen som jag varit på. Inte alla som har den turen.

Trotts att det blir en kort visit uppe i Piteå ska det bli kul att stros lite på stan och träffa alla trevliga människor som fortfarande bor där uppe.

Så är ni i Piteå mellan 19-21 okt, håll ögonen öppna om ni ser en lång grabb strosa på stan. Stor sannolikhet att det är jag.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vill tillägga att om ni ser en lång grabb strosa runt på stan med en liten nils-karlsson-pyssling-size kille brevid sig...så är sannoliken än större att det är Henrik ni ser. Bara så ni vet!

2007-10-09 @ 12:23:30
URL: http://funkyfrank.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0