När blir man för gammal för kiss och bajs?

När man är liten är man i den så kallade kiss och bajsåldern. Då är det helt okej att säga kiss och bajs i tid och otid. Nämner nån annan ordet bajs ligger man som 4 åring på golvet och vrider sig i skratt. Som lite kan man även gå fram till nån och helt oskyldigt säga till den "hej du luktar bajs, HAHAHAHAHAHA" och ingen blir arg.

Än idag kan jag tycka det är skoj med kiss och bajs humor. Inte så att jag ramlar av stolen när någon säger ordet bajs, men gör man det på rätt sätt så är det roligt. Minns tillbaka på en dag när jag och två polare satt och fikade. Min vän Daniel lärde oss andra då leken då man lägger in ordet bajs i en filmtitel. Titlar som Sagan om bajset, Dödligt bajs och Alla älskar bajs skapades den dagen. Vi skrattade så att tårarna sprutade. Har lite så här i efter hand funderat över om det var så rolig eller om skrattet mest berodde på att vi jobbat hela dagen och alla var mer eller mindre trötta.

Men jag tror aldrig man blir för gammal för kiss och bajs humor. Det ända som ändras är sättet man skrattar åt skämten. Saknar nästan tiden när man som liten nästan skratta sig till döds bara genom att höra ordet bajs.

image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0