En vecka, nya ansikten och mycket hår

Sådär nu har en vecka gått på min nya skola och många intryck har samlats i mitt huvud. Måste säga att det är en mycket trevlig skola som jag kommit med. Många nya trevliga kollegor och fina lokaler. Älskar även min nya kontorsstol som är sååååååå skön, känn er avundsjuka om ni inte har en lika skön stol. Det som är lite jobbigt är att stiga upp på mornarna, men det blir bättre och bättre med tiden. Det blev en rätt skön start på arbetet med endast två arbetsdagar på veckan. Det blev mycket snack och genomgångar kring det nya. Jag fick mycket hjälp av mina nya kollegor om vad som gällde etc. Extra noga var de med att berätta om fredagsölen som var ett måste som ny personal på skolan. Jag ville då inte gå mot traditionerna så jag följde så klart med på fredagen. Vi började med några öl på hotellet inne i solna för att sedan ge oss iväg till söder och hamnade på ett ställe som hette Lopen och låg nere vid vattnet. Det var ett mysigt ställe men det blåste lite och blev lite kyligare på kvällen.

    

Micke var i vårt arbetslag i två dagar, sen lämna han oss för ett annat.
Mia och Sonja njuter av Lopen.
Bennys och Jonas i en duskussion.
Micke ler och Benny fryser.
Jonas en ma som posar.


På lördagen bar det av till Uppsala för att hälsa på Micke och njuta lite av Uppsala stämning. När jag steg av tåget i Uppsala vem fick jag se då om inte väderkillen på SVT, ja ni vet vem jag menar Per med den roliga frillan. Det tråkiga var att han hade håret i svans, jag som hade planer att ruffsa om det, men men... Utanför stationen stod Micke och Danne sedan drog vi ner på stan och shoppade lite. Var mycket trevligt och vädret var najs. På kvällen blev det lite mera bira och gott käck, vi såg även stand up med Henry Rollins. För er som inte sett det är det ett måste, skrattade så jag nästan pinkade lite. Söndagen var rätt rolig med när vi i gänget upptäckte att Micke har bott i Uppsala i ett år och varken varit in i kyrkan eller sett slottet. Så det blev en snabb tur så att han skulle få upptäcka lite av stadens historia. Han tog bilder och var värsta turisten, tänk den som kunde nöja sig att vara turist i sin egen stad. Man skulle tjäna fett med pengar på resor.

Veckan har efter det rullat på i en lugn tagt. Det har varit föreläsningar, planeringar och diskussioner. Det enda utöver det vanliga var att jag på måndagen sprang på Ante Carnudd utanför donken i sumpan. Var iof inte så oväntat eftersom han ska bo i solna och utbilda sig i sthlm, men det är alltid trevligt att springa på en som man känner.

Höll på att glömma att var jag och kollade på svenska cupfinalen mellan AIK och Umeå. Umeå vann men det var spännande.



Lagen står uppradade inför matchen.

Första veckan har varit bra
allt har gott som det ska.
Såg en tv-man med burrigt hår
fick inte ruffsa och fällde en tår.
Uppsala var sweet och soligt
hoppas denna vecka ska innehålla något roligt.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

2 saker bara;
- Är Sonja singel? Jag blev lite (mycket?) sugen.
- Vart ligger kryrkan i Uppsala? Bara så jag vet tills nästa gång jag ska dit ;)

2007-08-22 @ 12:59:24
URL: http://funkyfrank.blogg.se
Postat av: Hankster

- Nej det är hon ej, du får nöja dig med bilden.
- Kyrkan ligger typ gångavstånd från stan.

2007-08-22 @ 17:28:22
Postat av: Fredrik

- Varför är hon inte det?
- Kyrkan är kass. Jag vill till kryrkan och härja!

2007-08-23 @ 12:21:33
URL: http://funkyfrank.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0