Tv landet

Jag hade inte tv under en vecka vilket var rätt skönt. Men nu när jag fått en ny tv (eller ska väl säga köpt) så har jag fått en hel hög kanaler med. Detta gör nu att jag kan spendera varje sekund av min lediga tid framför dumburken om jag vill. I mitt hus har jag comhem som operatör och nu när jag har beställt digital-tv av dem så har jag alla deras kanaler under första månaden och sedan får jag välja 8 favoriter. Många av kanalerna har man redan sett tidigare och uppskattar dem för det utbud som de ger en. Gillar framför allt canal + sport där jag nu kan kolla på Luleå Hockey.

Dock finns det andra mer annorlunda kanaler. Jag har bland annat God TV vilket är en kristen kanal. Fastnade på den kanalen under ett zappande en dag. Under det programmet jag såg samlade de in pengar till något (hann inte se vad). Dock avbröt de insamlingen med jämna mellanrum för att be en bön. Det som jag tyckte var mest facinerande var att det inte var vilken bön som helst utan denna bön pågick huuuuuuuuur länge som helst och då och då kom en kille in och snackade lite i tungor. Ungefär 15 min i bönen fick jag nog och bytte kanal. Tror inte God TV kommer tillhöra en av mina favoriter när jag sedan väljer tv-kanaler.

Har även nu tv400 vilket verkar vara en kanal som köper in alla sorters dokusåpor från hela världen. Medan jag åt middag en dag kollade jag ett program som hette "cheaters". Detta program gick ut på att man anmälde till programmet att man trodde att ens partner var otrogen, sen skuggade man partnern med tv-kameror och kollade vad han/hon höll på med. Lite underhållande var det ett tag tills jag upptäckte att de hade den mest töntiga programledaren av de alla. Vet inte nu vad han heter men hans röst och hela han skrek bara "jag är en tönt och kan inte få nått annat jobb så jag sysslar med detta innan jag hittar ett ritkigt jobb och blir känd". Hur som helst var det inte helt oväntat att det var mest white-trash människor som var med i detta program och att det ofta slutade med fight på slutet. Lite Jerry Springer på utflykt. Bästa med showen var iaf i slutet när en sårad tjej ska slå sin kille med en brinnande fakla och istället träffade programledaren, då jublade jag lite inombords.

Ikväll vet jag inte riktigt vad som går på tv, men hittar jag något mer roligt (iaf enligt mig) så återkommer jag med det.

Tills dess lev väl och ät inte din grannes katt!




Programledaren för cheaters.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Du är kanske en cheater!

2008-10-16 @ 17:29:47
URL: http://fredrikgranberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0