Varför?

Serien Lost är en mycket spännande serie som har svängningar som ingen annan jag har sett. Säsong 1, 3 och 4 var riktigt bra, tyvärr höll inte säsong 2 måttet helt. Eftersom säsong 2 inte var så bra så har de beslutat att serien läggs ner 2010 och att de bara ska sända 13 avsnitt per säsong. Detta har jag lite delade meningar om. Visst kan det vara skönt att serien får ett slut och att man får svar på alla de frågor man har, men samtidigt brukar man oftast sakna en serie efter den har slutat. Jag hoppas nu bara att de gör ett riktigt bra slut 2010 och inte lämnar det hela med en cligghanger som i Dallas när man inte fick veta vad som hände när ett skott avlossades just i slutet (vet inte varför jag valde Dallas som exempel, var den jag kom att tänka på).

Eftersom Lost bara sänds i 13 avsnitt per säsong medför detta även att säsongen börjar senare än övriga serier. Måste tyvärr vänta till februari 2009 för att veta vad som kommer hända med Jack och gänget. Nu har iaf en del lämnat ön men inte helt oväntat slutade säsongen med att de fick veta att de måste återvända till ön (jag ber även om ursäkt om jag nu sabbar för nån som inte sett det än).

Nu för tiden verkar det vara populärt att göra filmer baserat på tv-serier, nyss hade både sex and the city och arkiv x premiär. Har endast sett sex and the city och den var väl okej, har tyvärr inte följt serien tillräckligt bra för att kunna uppskatta den helt. Har fått höra av Fredde att Arkiv X inte var så bra, men kommer nog ändå se den. Jag tror dock inte att de kommer att göra en film av Lost, känns som att det inte skulle funka, men man ska aldrig säga aldrig.

En annan serie som jag följer och som kommer att köra några år till är Scrubs. Fast jag skulle nästan vilja att de lägger ner serien efter nästa säsong. Detta baserar jag på att Zach Braff ska sluta i serien vilket medför att tanken bakom serien försvinner. Kan inte tänka mig att de kan överleva utan huvudpersonen i serien. Kan inte heller se att Donald Faison kan bära upp serien på egen hand. Det är ungefär som när de lär Matt Leblanc spelade in serien Joey efter det att Vänner hade gått i graven. Det blev bara två säsonger för serien innan den självdog. Tror och hoppas nästan lite att Scrubs gör detsamma efter att Zach har lämnat serien.

I komediväg bland serier måste jag säga att den jag tycker är bäst just nu är How I met your mother. En serie som är mycket rolig och underhållande. Den delar platsen med Entourage som jag nämt tidigare här på bloggen. Det är svårt att ställa de serierna mot varandra eftersom de är roliga på olika sätt. Entourage har inte den självklara humorn som How I met your mother har.

Tillsist vill jag bara säga att jag verkligen hoppas att säsong 3 av Heroes blir mycket mycket bra, och efter har sett trailern så har jag höga förhoppningar att det blir just så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0