OS!

Det går inte direkt bra för Sverige i OS. Vi har tagit tre silver och har inte direkt varit nära ett guld än, jag vet jag vet vi var i final i tennisen men 3-1 i set är inte nära. MEN nu är vi nära ett guld i segling. Det jag dock undrar är det verkligen nån som bryr sig? Ett guld i en sport som jag tror ingen egentligen inte bryr sig om. Visst finns det de som gillar segling i vårt avlånga land men det känns inte lika stort som om Stefan Holm hade hoppat hem guldet i höjdhopp. Jag tror ju knappast att seglarna får bragdguldet om de vinner os-guld, men man vet ju aldrig. Jag tror att om inte Kluft hoppar hem guldet i längdhopp så kommer Charlotte Kalla ta hem det efter sin seger i tour de ski. Fast hittar juryn ingen som de vill ge bragdguldet till så tar jag gärna emot det. Känner att jag nästan är värd det efter att ha packat upp kartonger och flyttat böcker i en hel vecka (äntligen klar). Till sist skulle jag nästan vilja säga att det är större om Rolf-Göran Bengtsson tar guld i hästhoppning än att Lööf och Ekström tar det, fast det är ju bara min åsikt!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag är unik. Har inte sett någonting alls från OS-sändningarna. Råkade av misstag slå över till det igår, och möttes av en André Pops som använde ordet "häftigt" på sämsta tänkbara sätt.



Sen slog jag över, och såg "Project Runaway" istället.



Kontentan; OS suger!

2008-08-21 @ 08:32:09
URL: http://fredrikgranberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0