Helg sköna helg

Då var det äntligen helg igen och den kom verkligen i rätt tid. Det har varit en jobbig fast rolig vecka. Mycket flyttande av böcker och kartonger, men till slut kom eleverna och det blev genast lite roligare. Kul att träffa alla igen och höra vad de hittat på i sommar, även lite kul att de faktiskt har saknat en och blir glada när vi träffas igen. Vi har kamratdagar såhär i början så blir inte direkt några vanliga lektioner. Jag pratade dock lite med sjuorna om antiken och deras gusar och dramor. Blev en mycket bra lektion som eleverna satt tyst och lyssnade när jag berättade om slaget vid troja som boken Iliaden handlar om. Tror att historien kring Akilles och hans häl facinerade dem mest. Fick en rolig fråga av den av eleverna. Han frågade varför inte akilles skyddade hälen med järn om han visste att den var hans svaga punkt. Mitt svar blev att han förmodligen inte visste om att hans häl var sårbar.

Efter jag slutat på fredagen bar det av till hotellet i Solna för det klassiska fredagsölen, en öl som jag verkligen hade förtjänat. Blev inte bara en öl men det var mycket gott och jag hade även mycket trevligt sällskap. Efter det bar det vidare till söder och Debaser. Där dansade jag loss hela natten och drack nån till öl. I taxin hem runt 3 tiden var jag sååååå trött att jag nästan somnade i framsätet, hade varit lite pinsamt att göra det, men jag lyckades hålla mig vaken. Väl hemma somnade jag som en stock och sov mycket skönt. Kanske lite för skönt för när jag vaknade och kolla vad klockan var visade den 14.15. Men de säger ju att om man sover länge har man sömn att ta igen, tydligen hade jag mycket sömn att ta igen.

Idag lördag har jag bara tagit det lugnt. Har ätit en pizza till middag. En lite diss vill, jag ge till lata pizzabagare dock. Inte för att pizzan var dålig utan för att när de sätter ananas på pizzan vill jag gärna ha den tärnad INTE tre heöa ringar av ananas så att man måste dela den själv sen. Morgondagen blir nog lugn den med. Tror jag ska städa och tvätta lite sen blir det väl att titta på sista dagen av OS. Blir dock ingen sovmorgon eftersom jag ska stiga upp och se OS finalen i basket. Det är något jag INTE vill missa. Har knappt sett nått av os-basketen så det är dags nu.

Nu blir det lite film resten av lördagen sen sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0