Antiken + Henrik = Sant

Har de senaste två veckorna haft kanske två av mina bästa lektioner hittills, iaf under min tid i Sthlm. Under dessa lektioner har jag gått igenom antikens skapelsemyt och antikens gudar. Jag har pratat hela lektionerna och eleverna som är kända att prata mycket har suttit och lyssnat intresserat. Dessa lektioner har varat 60 min och det är ett under att de orkat lyssna på mig. Är lite stolt över mig själv och klappar mig själv på ryggen. Kanske kan deras intresse bero på att jag själv gillar ämnet och berättar allt för dem på ett engagerat sätt.

Slutligen har jag kommit fram till att det är synd om guden eros som har som kännetecken att han är en knubbis, att Zeus är en hård jäkel och att gudarna under antiken ofta roade sig med att gifta sig med sina syrror. Måste säga det var konstiga tider men jag tycker de är intressanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0