En söndag, inget mer, inget mindre

Ja så var det söndag och dag 8:a av min tid som stockholmare. Måste säga att denna dagen inte innehållit speciellt mycket spännande. Bara några dagar kvar nu tills jag börjar på mitt nya jobb som lärare på Skytteholmsskolan. Var inne igår och kollade på deras hemsida för att se om det hänt något nytt. Till min stora förvåning så låg redan läsårs kalendariumet uppe redan. Hade det varit på min gamla skola i Luleå hade det tagit minst ett halvår innan vi hade fått det. När jag tänker efter noga nu så vette fan om vi fick något förra året som stämde helt och hållet.

Så vad har jag annars gjort denna dag. Hmmm få se, jag vaknade rätt sent och åt en frukost som bestod av mackor och mjölk, inget speciellt men det mättade för stunden iaf. Sedan har jag kollat på golf och fotboll på TV. Jag vet mitt liv är så spännande att du som läser gärna vill byta med mig på direkten. Men tyvärr så behäller jag det ett tag till iaf.

Tänkte oxå införa en ny tradition på denna blogg. Jag ska avsluta med en dikt vid varje inlägg. Här kommer den första....

Söndag är veckans sista dag
och jag känner mig inte det minsta svag
Solen skiner och himlen är blå
idag fick jag till affären gå
Var tvugen att handla mjölk och frukt
är rätt less på denna fukt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0